متخصص زنان خوب

زایمان طبیعی و سزارین
نکاتی مهم در مورد زایمان طبیعی و سزارین
فوریه 15, 2021
ویروس HPV و راهکار هایی برای تشخیص آن
ویروس HPV و راهکار هایی برای تشخیص آن
فوریه 21, 2021

متخصص زنان خوب

متخصص زنان خوب

متخصص زنان خوب

متخصص زنان یکی از مهم‌ترین تخصص‌های پزشکی است؛ چراکه زمانی‌که شما به مطب این متخصص مراجعه می‌کنید، قرار است از خصوصی‌ترین قسمت‌های زندگی شما سوال کند. مسائلی مانند آخرین رابطه جنسی، عفونت‌های دستگاه تناسلی یا حتی مسائل مربوط به بارداری یا نازایی جزو صحبت‌های جدانشدنی از مطب متخصصان زنان هستند. لزوم انتخاب یک متخصص زنان خوب از دقت در چنین مسائلی فهمیده می‌شود. در این مقاله، تلاش می‌کنیم تا پنج معیار یک متخصص زنان خوب را به شما بیاموزیم.

 

متخصص زنان اصلا چیست؟

بیماری‌های زنان و زایمان یا پزشکی زنان یکی از گرایش‌های مهم و حساس پزشکی است؛ متخصصان این رشته درباره تشخیص و درمان بیماری‌های زنان مطالعه و تحقیق می‌کنند. معروف‌ترین بیماری‌های زنان شامل موارد زیر می‌شود:

  • قاعدگی دردناک؛
  • اختلال قاعدگی؛
  • سرطان‌های رحم؛
  • سرطان تخم‌دان؛
  • سرطان دهانه رحم؛
  • سرطان واژن؛
  • نزدیکی دردناک؛
  • کیست تخم‌دان؛
  • پیچ‌خوردگی تخم‌دان؛
  • عفونت دستگاه تناسلی.

علاوه بر مسائل بالا، یکی دیگر از مهم‌ترین مسائل مربوط به متخصص زنان، تمام فرایند پیش از بارداری، بارداری و انجام زایمان طبیعی یا سزارین است.

 

 

چرا « متخصص زنان خوب » مهم است؟

متخصص زنان و زایمان یکی از مهم‌ترین و خصوصی‌ترین تخصص‌ها از میان گرایش‌های پزشکی است، چرا که به مسائل مربوط به زایمان یک انسان می‌پردازد. علاوه بر این‌ها، متخصص زنان محرم اسرار خانواده است و ممکن است از مراجعان خود درباره مسائلی مانند جزئیات رابطه جنسی یا معاینه دستگاه تناسلی پرسش کند.

با دقت در نکات بالا، به این نتیجه می‌رسیم که ما حتما برای انجام فرایند بارداری یا معاینات ماهانه خود، باید یک متخصص زنان خوب را انتخاب کنیم.

 

مهم‌ترین معیارهای تشخیص متخصص زنان خوب چیست؟

حالا که شما هم به این نتیجه رسیدید که انتخاب یک متخصص زنان خوب، امری بسیار مهم و لازم است، با دقت نکات زیر را مطالعه کنید تا بتوانید یک متخصص زنان خوب برای مراجعات پزشکی خود پیدا کنید؛ فراموش نکنید که معیارهای زیر، مشخصه‌هایی نسبی برای تشخیص یک متخصص زنان خوب هستند و در نهایت، تجربه و بازخورد مثبت بیماران قبلی، بهترین راهکار برای تشخیص یک متخصص زنان خوب یا یک کلینیک تخصصی مناسب است:

  1. مدرک تحصیلی و اعتبار آن؛

یکی از مهم‌ترین نکات درباره انتخاب یک متخصص زنان خوب، سطح مدرک تحصیلی و اعتبار آن مدرک است؛ اگر می‌توانید تحقیقاتی درباره اینکه متخصص مورد انتخاب شما مدرک خود را از چه دانشگاهی کسب کرده است و اینکه برد تخصصی او در چه وضعیتی قرار دارد انجام دهید. همچنین، برای اطمینان بیشتر از اعتبار مدرک تحصیلی متخصص خود، می‌توانید شماره نظام پزشکی او را بررسی کنید و از صحت و سقم آن آگاه شوید.

  1. تجربه، معیاری تعیین‌کننده؛

هر چقدر هم که یک متخصص، مدرک دانشگاهی و برد تخصصی قوی‌ای داشته باشد، تجربه باز هم حرف اول را می‌زند؛ فراموش نکنید که یکی دیگر از معیارهای متخصص زنان خوب، تجربه علمی قابل‌قبول است. همچنین این نکته را هم فراموش نکنید که تجربه کار کردن در بیمارستان‌های بزرگ، مزیت تعیین‌کننده‌ای است.

  1. رشته تخصصی؛

نکته دیگری که باید درباره یک دکتر زنان خوب به خاطر داشته باشید، این نکته است که پزشک انتخابی شما دقیقا در چه زمینه‌ای صاحب تخصص و مهارت است.

تخصص‌های رایج شامل موارد زیر هستند:

  • زایمان؛
  • درمان ناباروری؛
  • لیزر تخصصی زنان؛
  • جراحی هیسترکتومی؛
  • جراحی‌های هیسترکتومی، لاپاراسکوپی، پرینورافی؛
  • جراحی سیتوسل و ریکتوسل.

اگر به سراغ متخصصان یا کلینیک‌هایی بروید که همه این تخصص‌ها را شامل شوند و برای اکثر آن‌ها پزشک متخصص سراغ داشته باشند، تصمیم عاقلانه‌تری گرفته ‌اید.

  1. موقعیت جغرافیایی مطب؛

یکی دیگر از معیارهای قابل‌توجه برای انتخاب یک متخصص زنان خوب، توجه به موقعیت جغرافیایی مطب است؛ این نکته که آیا مطب در یک محله شلوغ قرار دارد یا خیابان‌های اطراف آن پر رفت و آمد هستند، مشخصه مهمی است. البته این نکته برای مراجعانی اهمیت دارد که برای مراقبت‌های بارداری و انجام فرایند زایمان به دنبال یک متخصص زنان هستند؛ چراکه هر لحظه ممکن است نیاز داشته باشند که به مطب پزشک خود مراجعه کنند.

  1. امکان ایجاد یک ارتباط صمیمانه و ایمن.

آخرین معیار برای تصمیم گیری درباره یک متخصص زنان خوب، نحوه برقراری یک ارتباط دوستانه میان پزشک و بیمار است. حتی اگر متخصص انتخابی شما، دارای یک برد تخصصی از کشوری اروپایی باشد، باز هم ایجاد ارتباط صمیمانه نکته مهم و قابل‌توجهی است. شما باید بتوانید با پزشک خود به راحتی صحبت کنید و درباره مسائل مختلف از او نظر بگیرید. پس حتما پیش از آنکه فرایند بارداری خود را به یک پزشک بسپارید، ابتدا یک جلسه آزمایشی به مطب او بروید و برخورد او را آنالیز کنید.

 

 

بهترین دکتر زنان

 

آیا جنسیت پزشک زنان اهمیتی دارد؟

در قسمت‌های قبلی به صراحت گفتیم که در مراجعه‌های شما به پزشک زنان و زایمان، ممکن است لازم شود از خصوصی‌ترین مسائل زندگی‌تان صحبت کنید و این نکته مستلزم این است که شما با پزشک خود راحت باشید؛ در یک کلام، لازم است که شما خجالت و کم‌رویی را کنار بگذارید و به وضوح درباره مسائل خاصی صحبت کنید. البته در نهایت، انتخاب با شماست. پس حتما به این نکته توجه کنید که آیا با یک آقا که در زمینه پزشکی زنان فعالیت دارد راحت‌تر هستید یا یک خانم.

 

 

 

 

سخن آخر

در این مقاله کوشیدیم تا درباره بهترین راهکارهای تشخیص یک متخصص زنان خوب گفتگو کنیم و معیارهایی عملی برای پیدا کردن چنین پزشکی را به شما معرفی کنیم. در مجموع، انتخاب کلینیک‌ها و مجموعه‌های پزشکی، هوشمندانه‌تر از انتخاب یک مطب خصوصی است؛ دلیل این حرف هم بسیار ساده است: ممکن است شما برای انجام پروسه درمان، نیاز به آزمایشگاه تخصصی یا دستگاه‌های پیشرفته نظیر سونوگرافی داشته باشید. در چنین مواقعی، به راحتی می‌توانید در همان کلینیک، همه فرایند درمان خود را پشت سر بگذارید و با خیالی آسوده، راهی خانه شوید.

 

یک پیشنهاد ویژه:

کلینیک دکتر آزیتا ناصری با کادری ماهر و مجموعه‌ای کامل از دستگاه‌های تخصصی مربوط به زنان، آماده خدمت‌رسانی به شما عزیزان است؛ ما کوشیده‌ایم که مجموعه‌ای از پزشکانی که تخصص و برخورد صحیح را در کنار هم قرار داده‌اند، به شما ارائه کنیم تا با خیال راحت، به فرایند درمان مشغول شوید و بدون هیچ دغدغه‌ای مشکل خود را پشت سر بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *