دکتر زنان خوب تهران و غرب تهران

ویروس HPV و راهکار هایی برای تشخیص آن
ویروس HPV و راهکار هایی برای تشخیص آن
فوریه 21, 2021
دکتر آزیتا ناصری
تصویر 1 دکتر آزیتا ناصری
مارس 8, 2021

دکتر زنان خوب تهران و غرب تهران

دکتر زنان خوب تهران

دکتر زنان خوب تهران

مراجعه مداوم به یک دکتر زنان خوب ، از جمله کارهایی است که هر بانویی بصورت ماهانه باید انجام دهد؛ این نکته یکی از اساسی‌ترین رفتارها برای حفظ سلامتی بدن و پیشگیری از انواع بیماری‌هاست. برای بسیاری از بانوان این سوال وجود دارد که یک دکتر زنان خوب، چه خدماتی می‌تواند به ما ارائه دهد؛ در یک کلام، ما برای انجام چه مسائلی باید به یک متخصص یا دکتر زنان خوب مراجعه کنیم؟ در این مقاله، تلاش می‌کنیم که ابتدا تفاوت “دکتر زنان” با “ماما” را بررسی کنیم و در ادامه به شما بیاموزیم که برای چه خدماتی باید به یک دکتر یا متخصص زنان مراجعه کنید.

همچنین بخوانید: دکتر زنان و زایمان در تهران

 

ماما چه تفاوتی با دکتر زنان دارد؟

این سوالی است که ذهن بسیاری از ما را به خود مشغول کرده است؛ غالب مردم تصور می‌کنند که این دو با یکدیگر تفاوتی ندارند یا وظایف این دو شغل مهم را بصورت جابه‌جا آموخته‌اند؛ دقیق‌ترین تعریف از یک ماما به شرح زیر است:

ماما وظیفه دارد که قبل و بعد از زایمان، مادر را با آموزش‌ها و گفتگوهای متعدد، برای فرزندآوری تربیت کند؛ نحوه شیر دادن به نوزاد، نحوه تعویض پوشک، نحوه آرام کردن کودک و همه آموزش‌های مشابه توسط ماما انجام می‌شود. دقت کنید که مجموعه فرایند زایمان که ممکن است بصورت طبیعی یا سزارین انجام شود و همچنین تشخیص و درمان انواع بیماری‌های زنان، بر عهده یک دکتر یا متخصص زنان خوب است و ارتباطی با ماما ندارد. البته یک دکتر زنان خوب، مادر را درباره آموزش‌های فرزندآوری نیز مطلع خواهد کرد.

 

برای چه خدماتی باید به یک دکتر زنان خوب مراجعه کنیم؟

روزانه با آگهی‌ها و تبلیغات متعددی مواجه می‌شویم که درباره بهترین دکتر زنان در تهران یا بهترین دکتر زنان شمال تهران صحبت کرده‌اند و از ما دعوت کرده‌اند که به مطب آن‌ها برویم.

ممکن است با دیدن این تبلیغات، این سوال را از خود بپرسید که یک دکتر زنان خوب، چه کاری برای ما انجام خواهد داد؟ در این قسمت از مقاله، می‌کوشیم تا بصورت خلاصه اما دقیق، این سوال را پاسخ دهیم.

 

 

  1. انجام انواع چک‌آپ‌ها؛

همانطور که به خوبی می‌دانید، بیماری‌ها و مشکلات زیادی زندگی بانوان را تهدید می‌کند؛ از خطرات بیماری‌های مقاربتی گرفته تا مشکلات بسیار جدی نظیر سرطان پستان و رحم، مسائلی هستند که هر خانمی باید با آن‌ها دست و پنجه نرم کند. زمانی که شما به مطب یک دکتر زنان خوب مراجعه می‌کنید، او می‌کوشد تا همه قسمت‌های بدن شما را که مستعد بیماری هستند به دقت بررسی و معاینه کند و در مجموع، خطر ابتلا به هر مشکلی را به صفر برساند.

  1. تنظیم قاعدگی یا درمان انواع اختلال در این زمینه؛

در میان متخصصان زنان مرسوم است که قاعدگی نباید بیشتر از ده روز به تاخیر بیفتد؛ اگر عادت شما با بیش از دو هفته تاخیر اتفاق افتاد، حتما باید به مطب یک دکتر زنان خوب مراجعه کنید. رفع چنین مشکلاتی و تنظیم آن، یکی از مهم‌ترین وظایف پزشکان زنان است.

  1. مشاوره‌های مربوط به بارداری؛

برخی از بانوان تصور می‌کنند که مراجعه به دکتر یا متخصص زنان، فقط زمانی لازم می‌شود که باردار شده باشند، درصورتی‌که مطابق با نظر کارشناسان سلامت، شما باید زمانی که صرفا درباره فرزندآوری تصمیم گرفته‌اید، به یک دکتر زنان خوب مراجعه کنید تا او درباره بسیاری از نکات و مسائل مربوط به بارداری با شما گفتگو کند. همچنین در حین بارداری و پس از آن نیز، لازم است که بصورت مرتب به پزشک خود مراجعه کنید.

یکی از مهم‌ترین دلایل برای مراجعه پیش از بارداری به پزشک زنان، کاهش یا از بین بردن ریسک “زایمان پرخطر” است؛ این مسئله بسیار حیاتی است و جان مادر و فرزند را تهدید می‌کند.

 

همچنین مراجعه پس از زایمان به یک دکتر زنان خوب، مسائل بسیار زیادی را حل می‌کند؛ نکات زیر برخی از مزایای مراجعه به پزشک، پس از زایمان است:

  • ممکن است در طول بارداری به مشکلاتی نظیر دیابت یا فشار خون بارداری مبتلا شده باشید؛ یک دکتر زنان خوب، چنین مشکلاتی را به راحتی تشخیص می‌دهد و راه حل‌های مناسبی به شما ارائه می‌کند.
  • پزشک شما، به مسائلی مانند افسردگی پس از زایمان توجه می‌کند و درصورت پیدا کردن نشانه‌های چنین مشکلاتی، شما را با بهترین مشاوره‌ها درمان می‌کند.
  • یک دکتر زنان خوب، درباره راهکارهای صددرصدی پیشگیری از بارداری مجدد با شما صحبت می‌کند و از اتفاقات ناگوار احتمالی جلوگیری می‌کند.
  • پزشک، توجه شما را به موضوعاتی مانند واکسیناسیون نوزاد جلب می‌کند و زمان دقیق انجام چنین اموری را به شما می‌آموزد.

 

 

دکتر زنان خوب تهران و غرب تهران

دکتر زنان خوب تهران و غرب تهران

  1. درمان عدم باروری یا نازایی؛

نازایی از جمله مشکلاتی است که در برخی موارد بصورت ژنتیکی و در برخی موارد بصورت اکتسابی اتفاق می‌افتد. شما با مراجعه به یک دکتر زنان خوب از زمان جوانی، می‌توانید ریسک عدم باروری خود را بسیار پایین بیاورید و حتی با بروز چنین مشکلی، درمان‌های حساب‌شده و دقیقی را پیش بگیرید.

  1. معاینات مربوط به یائسگی و مشکلات آن؛

هر بانویی با گذر زمان و وارد شدن به سنین بیشتر از چهل سال، به برهه یائسگی وارد می‌شود؛ این مقطع که در زندگی هر خانمی وجود خواهد داشت، معمولا با برخی از بیماری‌ها همراه خواهد بود. یک دکتر زنان خوب، با معاینات مخصوص این دوران، خطر ابتلای به هر نوع بیماری‌ای را به صفر می‌رساند و به شما کمک می‌کند که به آسانی هرچه بیشتر، به چنین مقطعی وارد شوید.

  1. انواع جراحی برای جوان‌سازی و زیبایی.

این روزها با بهره گرفتن از جدیدترین دستگاه‌های لیزر و تزریق انواع ژل‌ها و چربی‌ها، می‌توانیم عمل‌های جراحی متفاوتی برای زیبایی و جوان‌سازی انجام بدهیم؛ نکته مهم اینجاست که با پیشرفت علم و تخصصی شدن دستگاه‌ها، این جراحی‌ها بسیار کم‌خطرتر از گذشته هستند و اگر زیر نظر یک دکتر زنان خوب انجام شوند، کاملا نتیجه‌بخش خواهند بود.

 

 

حالا که به پایان این مقاله رسیده‌ایم، لازم است شما را با کلینیک دکتر آزیتا ناصری آشنا کنیم؛ کلینیک دکتر آزیتا ناصری با بهره‌گیری از جدیدترین و پیشرفته‌ترین دستگاه‌های پزشکی مربوط به زنان و همچنین کادری با بهترین متخصصان و پزشکان زنان، آماده خدمت‌رسانی به شما عزیزان است. با مراجعه به مجموعه ما، در محیطی امن و صمیمی، بهترین مشاوره‌ها را دریافت کنید و یک زندگی سالم را برای خود رقم بزنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *